LandscaperPro

WordPress website met webshop integratie en online loyaliteitsprogramma  

DE UITDAGING

Bereik de nieuwe doelgroep online
in ruim 12 Europese landen

LandscaperPro is een nieuw merk van multinational ICL. Als wereldwijde marktleider in de horti- en agriculture sector werkt ICL aan de meest innovatieve mestproducten en technieken. Dat moet ook, want klanten als ’s werelds meest prestigieuze sportlocaties en kwekers doen het niet voor minder. Deze kennis neemt LandscaperPro mee om toe te passen voor haar eigen doelgroep: tuinarchitecten, hoveniers en groenvoorzieners.

Hoe bereiken we de doelgroep?

Door een eigen identiteit aan te meten wordt LandscaperPro als losstaand merk in de markt gezet. De campagne wordt crossmediaal ingezet waarbij zowel online als offline middelen optimaal benut worden. Door een duidelijke website met webshop creëren we een compleet productaanbod dat direct te bestellen is.  Voor de gebruikers die niet direct online willen kopen kan er naar een dealer in de buurt gezocht worden met een dealer locator. Zo wordt er niet alleen (online) een product verkocht, maar ook de kracht van een offline winkel benut.

Onderdelen

  • WooCommerce webshop
  • Dealer locator
  • WordPress CMS
  • Online loyaliteitsprogramma
  • API koppeling met centrale database
macbook background
 

Webshop

Door effectief gebruik te maken van de WordPress e-commerce oplossing WooCommerce worden online verkopen gestimuleerd. Tijdens het registratieproces wordt er een gebruikersrol toegewezen aan de gebruiker (particulier of hovenier). Aan de hand van de gebruikersrol worden er andere prijzen getoond. Zo ziet een hovenier alle prijzen excl. BTW en heeft deze een kwantumkorting bij het bestellen van meerdere producten. Een particulier ziet alle prijzen incl. BTW en heeft een percentuele korting op basis van de ordergrootte in de winkelwagen.

Door actieve cross- en upselling wordt er gestuurd naar meer online verkopen.

Klantloyaliteit versterken

Nadat een klant is overgegaan tot een aankoop kan deze automatisch meedoen met het online loyaliteitsprogramma genaamd; ProPoints. Met ProPoints krijgt een klant per aangeschaft product punten waarmee online prijzen zijn te claimen. Zo creëren we niet alleen een terugkerende website bezoeker, maar ook een kwalitatief én loyaal klantenbestand.

RESULTAAT

Eenvoudig te beheren WordPress
websites voor 12 landen

Door een eenvoudig te beheren WordPress websites in te zetten kan er, naast het uitvoeren van de websites in verschillende talen, door marketing managers een eigen beleving afhankelijk van de bezoeker gegeven worden. Door de basis goed op te bouwen is het ook voor landen met een eigen internet partner eenvoudig om online campagnes door te voeren in een goede website.

Niels

 

Niels vertelt je graag meer over hoe jij in meerdere landen succesvol een WordPress website kan inzetten.

of bel: 013 203 20 18

 

Niels vertelt je graag meer over hoe jij in meerdere landen succesvol een WordPress website kan inzetten.

of bel: 013 203 20 18

Niels